لیست قیمت بروز روغن زیتون طبیعی ایران

‌لیست قیمت روغن زیتون طبیعی ایران را فقط می توان از بازرگانی آذرند بدست آورد. انواع روغن زیتون را با قیمت مناسب و بروز خرید کنید.

با گسترش علم و تکنولوژی و همچنین گستردگی فضای مجازی، روز به روز بر تعداد فروشندگان و عرضه‌کنندگان محصولات بیشتر می شود. درست است که افزایش فروشندگان، باعث افزایش محصول موجود در بازار و همچنین فروش با قیمت رقابتی و مناسب می‌شود. اما این افزایش می تواند تنوع کیفی محصولات را در بازار افزایش داده و باعث ایجاد محصولات نامرغوب در کنار محصولات اصیل شود.
محصول روغن زیتون نیز با توجه به اینکه یکی از محصولات بسیار ارزشمند و گرانقیمت است، از این قاعده مستثنی نیست.
تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان بسیاری در زمینه تولید، بسته‌بندی و فروش انواع روغن زیتون فعالیت دارند. این امر باعث شده تا کیفیت های بسیار گوناگونی از روغن زیتون در بازار به چشم خورد که محصولات نامرغوب نیز در بین آنها دیده می‌شود.
تیم بازرگانی آذرند، یکی از بهترین فروشندگان این حوزه است که با همکاری بهترین و معتبرترین تولیدکنندگان، انواع روغن زیتون اصیل و طبیعی ایران را به بازار داخل و خارج عرضه می‌کند.

در این مقاله می خواهیم به آشنایی با روغن زیتون  همچنین تحلیل قیمتی آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا آخر ما را همراهی کرده و در صورت خرید با همکاران ما ارتباط بگیرید.

روغن زیتون را بهتر بشناسیم

روغن زیتون را بهتر بشناسیم

در صنعت خوراکی و غذا، ذائقه ها و نام های مختلفی مشاهده می کنید. مثل غذای ایرانی، غذای مکزیکی و … . یکی از این موارد، غذای مدیترانه ای است که نامی معتبر در آن، زیتون است.
درخت زیتون، قدمت بسیاری دارد. کشت و پرورش آن به دوره هزاره هشتم قبل از میلاد بر میگردد. در واقع میوه درخت زیتون و همچنین روغن آن، به دوران روم باستان و یونان قدیم بر میگردد.

پس از به ثمرنشستن میوه درخت زیتون، این میوه های ریز بندانگشتی، از درخت جدا شده و طی فرآیند فشار و استخراج، روغن زیتون بدست می آید.
این روغن، یکی از بهترین و سالمترین روغن هایی است که می تواند در صنایع خوراکی، استفاده بسیاری از آن شود.

بهترین خواص و فواید روغن زیتون برای سلامتی

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، روغن زیتون در کنار محصولاتی همچون روغن کنجد و آقتابگردان، جزئی از روغن های سالم در صنعت خوراکی و مواد غذایی است.
دلیل سلامت روغن زیتون در خواص و فواید آن نهفته‌است. این روزها در بسیاری از خبرها، از خواص و مزایای این روغن صحبت می شود.
مصرف بهینه و به‌اندازه از این روغن می تواند در درمان و مهمتر از آن، پیشگیری از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.
در زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • مصرف روغن زیتون می تواند باعث کاهش بیماری های قبلی شود.
    خواص ضد‌التهابی ناشی از مصرف روغن زیتون بکر و فرابکر
  • پیشگیری به جا از ابتلا به بیماری دیابت
  • کنترل و بهبود سطح کلسترول خون که می تواند باعث عملکرد صحیح قلب و کبد شود.
  • شادابی و حس نشاط و جلوگیری از افسردگی
  • پاکسازی و جوان‌سازی پوست بدن با استفاده از روغن های غیرخوراکی
  • مصرف روغن زیتون در وعده غذایی و بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن
  • و…

این موارد، تنها بخش کوچکی از خواص و کاربردهای استفاده از روغن زیتون است. باید بدانیم که مصرف این محصول در هر وعده غذایی می تواند سیستم گوارش را تنظیم کرده و باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری ها شود.

 

آشنایی با روغن زیتون طبیعی ایرانی

حال که با روغن زیتون و خواص آن آشنا شدیم، کمی درباره کیفیت و تنوع آن صحبت خواهیم کرد. روغن زیتون از میوه درخت زیتون بدست می آید. برای فرآوری روغن زیتون طبیعی و اصل، میوه زیتون قبل از رسیدن چیده و از طریق فرآیند فشار، عصاره آن که همان روغن زیتون است، استخراج می شود. زیتون نارس، قطعا روغن زیتون کمتری نسبت به حالت رسیده دارد، اما باید در نظر داشت که کیفیت این روغن بسیار بهتر و مرغوبتر خواهد بود. هرچند قیمت آن نیز متفاوت و گرانتر است.
روغن زیتون های به عمل آمده در فصل برداشت زیتون به انواع مختلفی تقسیم می شود.
به صورت کلی می توان به دو نوع رایج آن اشاره کرد.

  • بهترین نوع: روغن زیتون فرابکر که دارای اسیدیته بسیار پایینی است و توسط فرآیند فشار و پرس تولید می شود.
  • روغن زیتون بکر که روش به عمل‌آمدن آن متفاوت‌بوده و به روش حرارتی است.

این دو نوع روغن زیتون دارای طعم و عطر تلخ زیتونی است. بالاترین سطح خواص و فواید در ساختار این دو نوع نهفته‌است.

  • از دل این روغن ها، در کارخانه و تحت فرآیند تصفیه، روغن های تصفیه‌شده و بدون بو ایجاد می شود.
    از مزایای این نوع روغن، این است که با توجه اینکه بدون بو هستند، به راحتی در انواع سالادها و مواد غذایی قابل استفاده خواهد بود. اما باید در نظر داشته باشیم، به دلیل عمل تصفیه، خواص و فواید آن نیز کمتر از روغن زیتون های طبیعی و با بو است.

در کنار این تنوع روغن زیتون که با نام روغن های خوراکی شناخته شده است، روغن زیتون غیرخوراکی نیز وجود دارد که مصارف آن در صنعت است.

تحلیل قیمت روغن زیتون طبیعی در ایران

پس از شناخت تنوع روغن زیتون، در این بخش می خواهیم به تحلیل قیمت روغن زیتون طبیعی و اصیل ایرانی بپردازیم.
وجود تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان زیاد در حوزه فروش روغن زیتون، باعث‌شده تا تنوع بسیاری از محصول به لحاظ کیفیت روغن، کیفیت بسته‌بندی و … در بازار به چشم‌خورد.
اما آیا قیمت همه آنها در یک رده خاص است؟ در جواب باید گفت: ((خیر))
قیمت روغن زیتون به عوامل بسیاری بستگی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • میزان عرضه و تقاضا در فصول مختلف
    با توجه به آنکه زمان برداشت میوه درخت زیتون تقریبا از شهریورماه آغاز می شود، می توان انتظار داشت که در دو الی سه ماه بعد آن، لیست قیمت زیتون و همچنین فرآورده های آن مانند روغن زیتون، در پایین ترین حالت قرار داشته باشد.
  • کیفیت زیتون جهت فرآوری روغن
    یکی از مهمترین پارامتر در کیفیت روغن زیتون، کیفیت نوع میوه درخت زیتون است. اگر میوه به حالت نارس چیده‌شود، قطعا کیفیت روغن بسیار بیشتری خواهد‌داشت که همین امر سبب می‌شود تا قیمت تولید آن بالاتر از سایر انواع باشد.
    اگر زیتون از کیفیت پایینتری برخوردار باشد، قطعا می توان انتظار داشت که قیمت نهایی فرآورده های آن، ارزانتر باشد.
  • نوع بسته‌بندی روغن زیتون
    اینکه روغن زیتون در چه ظروف و صنایعی، بسته‌بندی می شود، می تواند در قیمت نهایی آن، تاثیرگذار باشد.
    قطعا شما نمی توانید قیمت روغن زیتون یک لیتری با بسته‌بندی شیشه ای را با قیمت روغن زیتون یک لیتری با بسته‌بندی پت پلاستیکی، مقایسه کنید. چون یک میزان از تفاوت قیمت آنها، در قیمت ظروفی است که استفاده می شود.
  • نوسان ارز
    یکی دیگر از مهمترین پارامترها که به صورت کلی در قیمت فروش همه محصولات می تواند تاثیرگذار باشد، نوسان نرخ ارز است.
    با توجه به آنکه، روغن زیتون یک محصول خارجی و قیمت آن نیز دلاری است، می توان انتظار داشت با افزایش نرخ دلار، لیست قیمت روغن زیتون نیز تغییرات رو به بالا داشته باشد و با کاهش نرخ ارز، این لیست قیمت رو به پایین شود.

لیست قیمت بروز روغن زیتون مرغوب با آذرند

با توجه به تمامی مواردی که در بالا ذکر شد، نکته بسیار مهم در دریافت لیست قیمت بروز روغن زیتون مرغوب و خرید آن، شناسایی فروشندگان معتبر در این حوزه است.
تیم بازرگانی آذرند که چندین سال در زمینه فروش  و صادرات این محصول فعالیت دارد، با همکاری تولیدکنندگان و کشاورزان برتر در حوزه زیتون و فرآورده های آن، دسترسی و خرید باکیفیت ترین روغن زیتون را فراهم کرده است.
کافی است برای خرید با همکاران ما ارتباط بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما