نمایندگی فروش روغن زیتون سنتی طارم

روغن زيتون از ميوه درخت زيتون گرفته مي شود که يک درختچه  کوچک هميشه سبز مي باشد، درختچه زيتون بومي نواحي مديترانه مي باشد و روغن زيتون هم اولين بار توسط افراد همان نواحي به دست آمد، اين روغن را با فشردن زيتون به دست مي آوردند. زيتون در شهرهاي زيادي از جمله طارم، رودبار و منجيل در ايران کشت شده است که تاريخچه کهني دارند. روغن زیتون سنتی طارم از روغن هاي محبوب مي باشد که در شهرهاي ايران استفاده مي شود و حتي اين روغن به کشورهاي ديگر هم صادر مي شود. در ادامه مطالب با ما همراه باشيد تا از تهيه روغن زيتون و فوايد آن بيشتر بدانيد.

نمایندگی فروش روغن زیتون سنتی طارم

مقایسه روغن زیتون با دیگر روغن ها

مقایسه روغن زیتون با دیگر روغن هاروغن ها در زندگی ما اهميت زيادي دارند و بخش مهمي از زندگی بشر هستند، سال هاست که نحوه زندگي بشري و تغذيه غلط باعث شده که بزرگترين راه ايجاد بيماري در انسان باشد، مصرف روغن هاي جامد يکي از همين تغذيه هاي غلط انساني مي باشد که چند سالي است موجي جهت عدم مصرف اين روغن ها در کشور راه افتاده است، چون اين روغن ها حاوي پيوندهاي اشباعي هستند که براي سلامتي مضر مي باشد.

ولي در عين حال بايد توجه داشت که روغن هاي مايع هم اگر به درستي و به مقدار لازم و با روش درست مصرف نشوند خطرساز خواهند بود و براي بدن مضر مي شوند.

روغن زيتون با اينکه يکي از بهترين روغن هاي مصرفي مي باشد ولي بايد از سرخ کردن زياد آن جلوگيري کرد و بهتر است بيشتر به صورت خام خوري مصرف شود روي برنج و سالاد تا اينکه براي سرخ کردن از آن استفاده کنيد.

روغن زيتون صنعتي را مي توان به صورت بسته بندي با وزن هاي مختلف در فروشگاه ها يافت و يا نوع سنتي آن که به صورت دستي گرفته شده هم در برخي فروشگاه ها و يا به صورت اينترنتي به فروش مي رسد.

از مقایسه روغن زیتون با سایر روغن ها متوجه مي شويم که روغن زيتون از بهترين روغن هاست ولي در صورتي که خام خوري شود يا زياد حرارت نبيند.

نکات بهداشتی در هنگام تهیه روغن زیتون

نکات بهداشتی در هنگام تهیه روغن زیتونتهیه روغن زیتون از دیرباز در شهرهاي استان گيلان انجام مي شده است و براي استان سود آور بوده است، ابتدا زير درخت زيتون يک پارچه پهن کرده و درخت را تکان مي دهند و زيتون ها را جمع آوري مي کنند و سپس به آسياب برده و آسياب مي کنند و سپس حرارت مي دهند تا روغن پس بدهد.

امروزه اما روغن گیري به روش صنعتي و با دستگاه هاي مکانيزه انجام مي شود، هم کار راحت تر شده و هم روغن بيشتري به دست مي آيد.

زيتون هاي تازه و سالم را پس از برداشت شسته، هسته گيري کرده، آسياب کرده و سپس زيتون هاي آسياب شده را حرارت داده و تا کم کم روغن پس بدهد و سپس تفاله هاي باقي مانده را هم در پارچه ريخته و چلاند تا روغن بيشتري به دست آيد.

هر کدام از اين مراحل روغن گيري به خودي خود در نتيجه نهايي و کيفيت روغن زيتون تاثير مي گذارد، يکي از عوامل تاثير گذار در کيفيت روغن زيتون محل کشت و برداشت آن مي باشد، و روش رسيدگي به درخت زيتون، روش حمل زيتون و مراحل روغن گيري از اين جمله مي باشند.

خرید روغن زیتون سنتی طارم با ارزانترین قیمت

خرید روغن زیتون سنتی طارم با ارزانترین قیمتخرید روغن زیتون سنتی طارم و شهرهاي ديگر از جمله رودبار و منجيل با قيمت هاي مناسب از افراد بومي آنجا که خود روغن گيري انجام مي دهند و يا کارگاه هاي کوچکي که توليد روغن زيتون دارند امکان پذير مي باشد.

روغن زيتون بايد در جاي خشک و خنک و دور از نور مستقيم آفتاب قرار بگيرد، چون نور مي تواند کيفيت روغن را کاهش دهد.

همچنين در هنگام خريد روغن زيتون بايد به رنگ آن دقت داشت، به بوي آن و به طعم آن دقت کرد که شبيه به بوي زيتون تازه باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما