فروش روغن زیتون بدون بو در بازار

روغن یکی از پر کاربرد‌ترین و پر استفاده‌ ترین اقلام در بین خانوار‌ها است، متاسفانه بسیاری از روغن های خوراکی دارای مواد مضر و به خصوص اسید های چرب اشباع زیادی هستند که مخاطراتی را برای افراد به وجود می آورد اما یکی از روغن های مفید برای سلامتی افراد روغن زیتون است که به صورت های مختلفی وجود دارد و خواص زیادی نیز دارد، یکی از انواع این محصول، روغن زیتون بدون بو است که در بازار وجود دارد و برای مصارف پخت و پز کاربرد دارد.

فروش روغن زیتون بدون بو در بازار

خواص روغن زیتون برای سلامتی

خواص روغن زیتون برای سلامتیروغن زیتون کاربردها و خواص زیادی از نظر تغذیه ایی برای سلامتی افراد دارد.

این روغن بر خلاف دیگر روغن های موجود در بازار دارای اسید‌های چرب اشباع نیست و به همین علت از مسدود شدن شریان‌ها جلوگیری می کند.

یک خاصیت روغن زیتون این است که این محصول مانع از ایجاد رادیکال‌های آزاد در بدن می شود و همین عامل سبب جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری های مختلف از جمله برخی سرطان‌ها می شود.

این ماده به خاطر داشتن آنتی اکسیدان سبب بهبودی درد و التهاب در بدن می شود، به همین دلیل نیز ماساژ بدن با این روغن مفید و راه حلی برای درمان دردهای مفصلی و روماتیسم است.

استفاده از این روغن می تواند باعث بهبودی افراد از دیابت نوع ۲ شود، همچنین استفاده از روغن زیتون باعث جلوگیری از حملات قلبی و مغزی می شود.

کاربرد روغن زیتون در داروسازی و طب پزشکی

کاربرد روغن زیتون در داروسازی و طب پزشکیکاربرد روغن زیتون در داروسازی و صنعت طب پزشکی است، یکی از کاربردهای این محصول در صنعت تولید انواع کرم ضد لک، ضد چین و چروک، نرم کننده‌ها، انواع لوسیون‌ها و … است.

این محصول به دلیل دارا بودن ویتامین های آ و ای و همچنین مواد معدنی همچون سدیم، آهن و آنتی اکسیدان کاربرد زیادی برای سلامت پوست و مو، کاهش فشار خون، درمان کلسترول خون، کاهش چاقی و … دارد و در برخی از دارو ها نیز این محصول استفاده شده است.

ضمن اینکه استفاده از این روغن به صورت موضعی و خوراکی توصیه می شود.

روغن زیتون در طب اسلامی و طب سنتی نیز سفارش شده است، زیرا دارای خواص بی نظیری است.

قیمت خرید روغن زیتون بدون بو در بازار داخلی

قیمت خرید روغن زیتون بدون بو در بازار داخلیدر هنگام خرید روغن زیتون در بازار به انواع مختلفی از این محصول بر می خورید که هرکدام قیمت های متفاوتی دارند، شاید بخواهید بدانید که علت تفاوت در قیمت های این محصول چیست و چه تفاوت‌هایی با هم دارند.

به طور کلی دو نوع روغن زیتون در بازار وجود دارد:

  • روغن زیتون بدون بو
  • روغن زیتون بودار

قیمت روغن زیتون های بودار و بکر معمولا بالاتر از روغن های بدون بو است، زیرا دارای خواص بیشتری هستند، همچنین نوع بسته بندی و کیفیت تولید روغن زیتون در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است

روغن زیتون بکر به این دلیل که در آن از مواد افزودنی استفاده نمی کنند و آن را تصفیه نمی کنند همان املاح موجود در زیتون را در خود دارا می بشد که قیمت آن در مقایسه با روغن های تصفیه شده و دارای افزودنی بالاتر می باشد.

به طور کلی هرچه روغن زیتون طبیعی تر و کم تر دست کاری شود ارزش غذایی آن بیشتر و در نتیجه قیمت آن بالاتر است.

روغن زیتون های معمولی و تصفیه شده دارای مقادیری مواد افزودنی و نگهدارنده در خود هستند که همین امر ارزش غذایی آن ر ا پایین تر از روغن بکر آورده و در نتیجه قیمت آن نیز کمتر است.

این روغن مناسب پخت و پز است زیرا برای شرایط دمایی بالا تولید شده است البته بهتر است این روغن را نیز آرام آرام گرم کرد.

روغن های بکر معمولا خواص بیشتری از روغن های تصفیه شده دارند، اما به دلیل اینکه روغن های تصفیه شده بدون بو هستند در پخت پز‌های مختلف استفاده می شوند.

خریداران می توانند روغن بکر را با قیمت مناسب از فروشگاه ها و تولید کنندگان محلی به صورت فله و بسته بندی خریداری نمایند.

2

  1. سلام اگر روغن زیتون بودار رو در پخت استفاده کنیم غذا بو نمیگیره؟ چون شنیدم نوع بو دار خاصیتش بیشتره. درسته؟

    • سلام خانم دهقان
      لطفا فرم مشاوره موجود در سایت را تکمیل نمایید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما