عرضه کننده روغن زیتون سنتی رودبار در بازار

روغن زیتون از جمله روغن های سالم و محبوب بین مردم است. از روغن زیتون های معروف ایرانی می‌توان به روغن زیتون سنتی رودبار اشاره کرد. درباره روغن زیتون رودبار چه میدانید؟ فواید روغن زیتون با کیفیت کدام است؟ آیا روغن زیتون های غیرخوراکی نیز وجود دارد؟ صنعت صادرات روغن زیتون رودبار چگونه است؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات مفید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ 

عرضه کننده روغن زیتون سنتی رودبار در بازار

فواید روغن زیتون سنتی با کیفیت

فواید روغن زیتون سنتی با کیفیتزيتون میوه روغنی درخت زیتون است. برای استخراج روغن آن به طور سنتی گوشت زیتون را در فشار قرار می‌دهند تا روغن آن استخراج شود. روغن زیتون برخلاف روغن های کارخانه ای دیگر به هیچ عنوان چربی ترانس نداشته و به دلیل طبیعی بودن در پخت انواع غذاها و سالادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به چند مورد از فواید روغن زیتون سنتی اشاره شده است؛ 

روغن زیتون دارای اسیدهای چرب اشباع نشده است. این نوع اسید چرب برخلاف اسیدهای چرب اشباع شده در روغن های کارخانه ای، در جدارهٔ رگ ها رسوب نمی‌کند، بلکه از رسوب کلسترول جلوگیری کرده و احتمال سکته قلبی بر اثر بسته شدن عروق را کاهش می‌دهد. روغن زیتون برای سلامت عمومی بدن بسیار سودمند است و از ایجاد فشار خون بالا، با کاهش کلسترول بد خون جلوگیری می‌کند. روغن زیتون باعث بهبود عملکرد سلول های عصبی شده و از ایجاد استرس، اضطراب و افسردگی جلوگیری می‌کند. روغن زیتون سنتی دارای اسید الئیک است که احتمال بروز انواع سرطان های شایع نظیر سرطان سینه و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. روغن زیتون از جمله روغن هایی است که معده تحمل آن را دارد و ایجاد سوزش نمی‌کند. روغن زیتون همچنین نقش محافظتی برای معده را داشته و از ایجاد زخم معده جلوگیری می‌کند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون از آسیب سلول های خونی جلوگیری کرده و احتمال ایجاد کم خونی را کاهش می‌دهد و به این ترتیب باعث افزایش انرژی بدن می‌شود. روغن زیتون حاوی مس و منگنز است که از ایجاد تیک های عصبی و شل و بی حسی دست و پا جلوگیری می‌کنند. مصرف روغن زیتون با افزایش خون رسانی به پوست سر باعث تقویت ریشه مو شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. روغن زیتون از کبد چرب جلوگیری کرده و باعث پاکسازی آن از سموم و داروها می‌شود. همچنین مصرف آن از ایجاد جوش و آکنه در پوست صورت جلوگیری کرده و پوستی صاف و شفاف به شما هدیه می‌دهد. 

کدام روغن زیتون را نباید مصرف کنیم؟

کدام روغن زیتون را نباید مصرف کنیم؟انواع روغن زیتون به دو نوع خوراکی و غیرخوراکی تقسیم می‌شود. نوع غیر خوراکی آن به هیچ وجه نباید به طور مستقیم مصرف شود، چرا که فرآیند استخراج آن طبیعی نبوده و از مواد شیمیایی نظیر هگزان در استخراج آن استفاده می‌شود. از این روغن زیتون که به آن روغن زیتون صنعتی هم گفته می‌شود، در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی، صابون سازی و روغن های ماساژ استفاده می‌شود. این نوع روغن از تفاله، هسته و میوه های زیتون خراب و صدمه دیده تولید می‌شود و برخلاف روغن زیتون خوراکی دارای درصد بسیار کمی اسید الئیک است. همچنین این نوع روغن زیتون دارای نقطه دود پایینی بوده و در دماهای بالا می‌سوزد و باعث ایجاد عوامل سرطانی می‌شود به همین دلیل نباید در پخت و پز مورد استفاده قرار بگیرد. 

صادرات روغن زیتون سنتی رودبار به کشور های خارجی

صادرات روغن زیتون سنتی رودبار به کشور های خارجیرودبار از جمله قدیمی ترین و بزرگترین شهرهای کاشت زیتون و استخراج روغن آن است. کیفیت روغن زیتون های سنتی رودبار بسیار بالا بوده  و توان رقابت با نوع مشابه در بازارهای جهانی را دارد. نقطه ضعف این صنعت مقدار تولیدی  روغن زیتون است که در ایران پایین تر از سطح جهانی است. از جمله کشورهای خریدار روغن زیتون رودبار ایرانی کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، اسپانیا و غیره است. مشتریان می‌توانند جهت تهیه روغن زیتون مرغوب رودبار به سایت معتبر و تعیین شده مراجعه و اقدام به ثبت سفارش نمایند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما