بازار فروش روغن زیتون حلبی در بازار ایران

بازار فروش روغن زیتون حلبی، اکثرا در شهر هایی است،که در آنجا زیتون تولید می شود . روغن زیتون یکی از پرفایده ترین روغن ها است که بازار فروش آن خوب است. خیلی از مردم برای خرید روغن زیتون به شهر هایی که تولیدکننده روغن زیتون هستند سفر می کنند. بعضی از فروشندگانی که روغن زیتون باکیفیت تولید می کنند، محصولات خود را به کشور های دیگر صادر می کنند.

بازار فروش روغن زیتون حلبی در بازار ایران

بزرگترین تولیدکننده روغن زیتون حلبی

بزرگترین تولیدکننده روغن زیتون حلبیبزرگترین تولید کننده روغن زیتون حلبی در کشور معمولا شهر ی است که در آن زیتون فراوان تولید می شود. تولید روغن زیتون کار ساده ای نیست ، و نیاز به دستگاه هایی دارد. به غیر از دستگاه هایی که یک شهر تولید کننده روغن زیتون باید داشته باشد ، زمین هایی برای کاشت زیتون هم نیاز دارد. هرچه زمین برای کاشت زیتون بیشتر باشد ، زیتون بیشتری تولید شده ، و در نتیجه روغن بیشتری بدست می آید. شهری که اصلی ترین تولید کننده روغن زیتون در کشور است ، نه تنها باید نیاز شهر خود را به روغن زیتون برآورده کند ، بلکه باید نیاز مسافران زیادی را که برای خرید روغن زیتون به آنجا آمدند نیز برآورده کند ، و اگر صادر کننده روغن زیتون هم باشد باید دو برابر چیزی که در ماه  روغن بدست می آورد روغن تولید کند تا بتواند هم نیاز همشهریان خود ، هم نیاز مسافرانی که برای خرید روغن می آیند و هم نیاز کشور هایی که به آنها روغن زیتون صادر می کند بر طرف نماید .

انواع بسته بندی های روغن زیتون

انواع بسته بندی های روغن زیتونبسته بندی روغن زیتون به روش های مختلف انجام می شود . روغن زیتون اکثرا در بطری های تیره پلاستیکی ریخته می شود . بعضی از روغن های زیتون برای حفظ کیفیت در بطری های شیشه ای ریخته می شود که این نوع بسته بندی بهتر از بسته بندی در بطری های پلاستیکی است ، بطری های پلاستیکی اکثرا سرطان زا هستند و برای سلامتی نیز خطرناک می باشند.نوع دیگر بسته بندی روغن زیتون ، جعبه های حلبی است که روغن زیتون را درون آن می ریزند ، که این نوع بسته بندی پر طرفدار است و اکثر خانواده های ایرانی روغن زیتون را با این نوع بسته بندی خریداری می کنند . بسته بندی در حلب مانند بطری های شیشه ای ، کیفیت و طعم روغن زیتون را حفظ می کند و برای سلامتی هیچ خطری ندارد ، و می توان از آنها مدت ها استفاده کرد.

راهنمای خرید بهترین روغن زیتون حلبی

راهنمای خرید بهترین روغن زیتون حلبیروغن زیتون بدلیل خواص و فوایدی که دارد ، خریداران زیادی هم دارد . ولی چون این روغن قیمت زیادی دارد برخی سود جویان ، روغن های تقلبی و دارای اسانس را وارد بازار می کنند و با قیمت کمتری نسبت روغن زیتون اصلی می فروشند. اما روغن زیتون اصلی ویژگی هایی دارد که با شناختن آنها می توانید به راحتی روغن های اصلی را تشخیص دهید.

برای تشخیص روغن زیتون اصل دو روش ساده وجود دارد که بسیار مفید است:

روش اول : روغن زیتون اصل و طبیعی باید بوی زیتون سبز و نرسیده یا برگ درخت زیتون بدهد. اگر حس بویایی شما خوب نیست می توانید یک الی دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را در لیوانی بریزید سپس آن را تکان دهید و بعد دو دقیقه  آن را در گرمای ملایم قرار دهید ، سپس بینی خود را نزدیک لیوان قرار دهید و روغن را  بو کنید ، اگر روغن زیتون شما اصل باشد بوی علف تازه چیده شده، بوی میوه های گرمسیر و یا بوی دارچین می دهد.

روش دوم: روغن زیتون اصل معمولا تلخ و بسیار تند است ، برای تشخیص روغن زیتون اصل مقداری از روغن زیتون را در دهان خود نگه دارید سپس از طریق دهان عمل دم و از طریق بینی عمل باز دم را انجام دهید سپس روغن را قورت داده و بعد از آن در گلوی خود مزه بسیار تلخی را احساس خواهید کرد . پس از یک الی دو دقیقه که از تلخی روغن گذشت در نوک زبان خود مزه ای را که برایتان خوشایند است احساس خواهید کرد.اگر این اتفاق افتاد نشان دهنده این است که روغن زیتون شما اصل و کاملا طبیعی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما