مرکز پخش روغن زیتون بکر ایرانی در کشور

بدون شک برایتان جالب خواهد بود که بدانید مرکز پخش روغن زیتون بکر ایرانی در کشور کجا است؟ یا اینکه بدانید روش تولید روغن زیتون بکر ایرانی چیست؟ و روغن زیتون ایرانی با روغن زیتون خارجی چه تفاوت هایی دارد؟ البته اطلاع از قیمت به روز روغن زیتون در بازار ایران نیز جذاب ترین موضوع برای شما خواهد بود.

مرکز پخش روغن زیتون بکر ایرانی در کشور

روش تولید روغن زیتون بکر ایرانی

روش تولید روغن زیتون بکر ایرانیبرای صحبت در زمینه روش های تولید روغن زیتون بکر  ایرانی و سایر انواع روغن زیتون ابتدا بهتر است بدانید که دسته بندی های این محصول چگونه است؟

حتما می دانید که روغن ها از جمله خوراکی های غیر قابل حذف در دنیای امروز هستند. و روغن زیتون بهترین روغن موجود در بازار های مختلف می باشد. بیشتر مردم روغن زیتون را به دو نوع می شناسند:

  1. روغن زیتون با بو
  2. روغن زیتون بدون بو

اما در اصل انواع روغن های زیتون موجود در بازار عبارتند از:

  1. روغن زیتون فرا بکر
  2. روغن زیتون بکر
  3. روغن زیتون معمولی
  4. روغن زیتون تسویه شده

بر اساس اسناد تاریخی، قدمت تولید و استفاده از رون زیتون بیش از 2000 سال است. نحوه روغن کشی برای تولید روغن زیتون بکر از سنگ های آسیاب گریز از مرکز یا همان سانتریفیوژ استفاده می شده است. در اصل این نوع روغن زیتون بیشتر به روش سنتی تولید می شود که در صورت رعایت نکات بهداشتی بهترین نوع روغن خوراکی است.

روغن زیتون بکر با روش های مکانیکی و فیزیکی استخراج می شود، و بعد از شستشو و بدون انجام هیچ عملیاتی از دانه زیتون روغن گیری می شود. بهترین روش مصرف روغن زیتون بکر، مصرف آن به عنوان سس سالاد و غذاهای مختلف است. 

در روش تولید روغن زیتون بکر ایرانی به علت درجه حرارت خاص در نظر گرفته می شود و به همین دلیل برای سلامت سیستم گوارش بدن بسیار مفید است. همچنین این روغن خوراکی مفید دارای ویتامین هایی نظیر، A و E و D است. روغن بکر در دسته روغن زیتون های بودار قرار دارد و در هنگام خوردن بو و مزه زیتون در آن بخوبی حس می شود.

روغن زیتون ایرانی با روغن زیتون خارجی چه تفاوتی دارد؟

روغن زیتون ایرانی با روغن زیتون خارجی چه تفاوتی دارد؟تفاوت اصلی روغن زیتون  ایرانی با نوع خارجی آن را می توان به روش کشت میوه زیتون نسبت داد که در ایران زیتون به روش آبیاری قطره ای پرورش داده می شود و در کشور های اروپایی از آب طبیعی باران برای آبیاری استفاده می شود. برای دانستن تفاوت بین روغن زیتون ایرانی و خارجی دانستن دو معیار دیگر نیز اهمیت بسیار زیادی دارند:

  1. اول کیفیت زیتون هایی که روغن گیری می شوند
  2. دوم روش روغن گیری 

به نوعی می توان گفت علت اصلی تفاوت روغن زیتون های ایرانی و خارجی تنوع در روش های روغن گیری است و نه خواص آنها. چرا که هر دو از میوه زیتون تهیه می شوند که خواص بیشماری برای سلامتی افراد دارد. مهم تر از تفاوت این دو محصول، تشخیص روغن زیتون با کیفیت است که در این زمینه باید به این نکته توجه داشته باشید:

  • رنگ نمونه با کیفیت باید سبز مایل به زرد باشد.
  • روغن زیتون فوق بکر باید بوی میوه های گوجه فرنگی و زیتون را بدهد.
  • از نظر طعم و مزه تلخی آن به اندازه ای باشد که گلوی شما را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه بسوزاند.

جالب است که برای تشخیص کیفیت این محصول، مصرف کنندگان روغن زیتون اصل باید از حس های مختلف شان مانند بینایی، بویایی و چشایی استفاده کنند.

مزایای روغن زیتون درجه یک برای سلامتی بسیار زیاد است، به طوری که در درمان بیماری های زیادی از قبیل قلب و عروق بعضی سرطان ها، دیابت و بیماری های ریوی مفید هستند.

قیمت به روز روغن زیتون در بازار ایران

قیمت به روز روغن زیتون در بازار ایرانقیمت روغن زیتون در جهان امروز متفاوت است. حتما برای شما نیز جالب خواهد بود که بدانید کشور های ایتالیا و اسپانیا که از بزرگترین مصرف کنندگان این محصول در جهان به شمار می روند نقش مهمی در تعیین روغن زیتون دارند. از آنجایی که زیتون در این کشور ها با آبیاری بارانی کشت و پرورش می شود، و چون در سال های اخیر با کمبود باران در این مناطق مواجه بوده ایم، قیمت روغن زیتون نیز افزایش داشته است.

البته در بازار ایران هیچ کدام از محصولات از نظر قیمت ثبات نداشته اند و همیشه برای اطلاع از قیمت های دقیق لازم بوده است تا با فروشندگان محصولات ارتباط مستقیم برقرار شود که برای این منظور دو روش وجود دارد:

  1. مراجعه حضوری
  2. تماس آنلاین

امروزه برای صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه های رفت و آمد شما می توانید قیمت و ویژگی های روغن زیتون، گزینه آنلاین انتخاب همیشگی خریداران این محصول می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما