بهترین مارک روغن زیتون بکر درجه 1

روغن زیتون بکر درجه 1 به علت خلوص بالا می تواند اولین انتخاب برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و طبیعی باشد. تمامی افراد به ویژه کسانی که نیاز به کاهش وزن دارند، می توانند این محصول را با بهترین مارک و برندهای موجود تهیه و خریداری نمایند. حال سوال مهم این است که تفاوت روغن زیتون بکر درجه یک با نمونه های دیگر چیست و چگونه می توان آن را از ارقام تقلبی تشخیص داد؟بهترین مارک روغن زیتون بکر درجه 1

موارد استفاده روغن زیتون بکر درجه 1

موارد استفاده روغن زیتون بکر درجه 1انواع روغن زیتون به دو دسته کلی خوراکی و غیر خوراکی طبقه بندی می شوند. نمونه های تولیدی غیر خوراکی اغلب به عنوان ماده اولیه برای تهیه برخی داروهای گیاهی و شیمیایی، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و به عنوان روغن مالشی مورد استفاده قرار می گیرند.
مبحث مورد بحث ما آشنایی با روغن زیتون خوراکی و به ویژه نمونه بکر درجه 1 آن است. این نوع روغن به صورت مستقیم و با شیوه های مکانیکی از دانه سبز رنگ درخت زیتون تولید می شود. به این معنی که هیچ گونه عملیات فرآوری صنعتی در مراحل بر روی دانه ها و روغن تولیدی صورت نگرفته و کاملاً خالص است.
به همین علت از جمله موارد استفاده آن می توان بکارگیری برای پخت و پز و تهیه انواع سالاد خانگی و رستورانی عنوان کرد. البته آشنایی و شناخت روغن زیتون درجه یک نقش مهم و موثری در تضمین سلامت مصرف کنندگان خواهد داشت.

تفاوت روغن زیتون درجه یک با درجه دو

تفاوت روغن زیتون درجه یک با درجه دوهمان طور که اشاره شد در فرآیند تولید روغن زیتون بکر هیچگونه ماده افزودنی مانند نگهدارنده یا عملیات شیمیایی بر روی دانه زیتون یا روغن افزوده می شود. همین امر در عدم تغییر رنگ و بوی روغن نقش مستقیم و موثری دارد. رنگ روغن زیتون درجه یک بکر همیشه سبز رنگ و براق است که باید در هنگام خرید به آن توجه ویژه شود.
از مهمترین تفاوت نوع درجه یک با درجه دو این محصولات نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شفافیت رنگ که معمولاً در نمونه های درجه یک به وضوح دیده می شود.
  • طعم و مزه روغن زیتون درجه یک اغلب تندتر و به عبارتی تلخ تر است.
  • رنگ روغن زیتون درجه 2 روشن تر بوده که نشان از فرآوری آن می باشد.
  • نمونه های درجه یک این محصول برای حرارت دادن و پخت و پز نیز مناسب هستند.
  • قیمت و نرخ انواع روغن های درجه یک به مراتب گران تر از دیگر نمونه های موجود در بازار هستند.

توجه کنید که تمامی این محصولات بدون در نظر گرفتن کیفیت آنها باید در ظروف استاندارد عرضه شوند. بنابراین همواره توصیه می شود از خرید روغن زیتون فله ای یا ارقام عرضه شده در بسته بندی های غیر استاندارد خودداری نمایید.

بهترین برند روغن زیتون طبیعی در بازار کشور

بهترین برند روغن زیتون طبیعی در بازار کشورشرکت های متعددی در زمینه تولید انواع روغن زیتون خوراکی فعالیت دارند. اگر قصد خرید این محصول را بدون در نظر گرفتن قیمت آن دارید، بدون شک می توانید بهترین برندها را انتخاب کنید.
روغن زیتون بکر اویلا یکی از اولین انتخاب های شما می تواند باشد. این محصول در بطری شیشه ای نیم کیلویی بسته بندی می شود و دارای نشان استاندارد است. توجه کنید که این محصول تراریخته نبوده و تنها برای سالاد و پخت و پز مناسب است.
فامیلا نیز یکی دیگر از بهترین برند روغن زیتون موجود در بازار است که به صورت بسته بندی های 250 و 500 گرمی قابل تهیه هستند. البته تنوع برندهای روغن زیتون موجود در بازار به قدری زیاد است که نمی توان به معرفی تمامی آنها پرداخت. در برخی مناطق نیز به علت وجود کارخانجات تولیدی، اغلب ارقام محلی این محصولات با قیمت و نرخ بسیار مناسبی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
در پایان ذکر این نکته مهم است که سعی کنید همواره روغن زیتون مورد نظر خود را با توجه به ویژگی های کیفی مانند خلوص، طعم، رنگ و نوع بسته بندی استاندارد انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما